Lena Dunham: Κάτι τρέχει με τη Lenny!

Celebrity φεμινίστρια κι εμπνευσμένη δημιουργός ή απλά άλλη μια καλά προμοταρισμένη φούσκα του Hollywood;
Lena Dunham: Κάτι τρέχει με τη Lenny!



Η Lena Dunham (συγγραφέας, πρωταγωνίστρια, φαινόμενο) έχει έρθει για να μείνει. Μετά από την super επιτυχημένη σειρά Girls, στην οποία κάνει πρακτική μέχρι και η κόρη του Obama, ένα αμφιλεγόμενο βιβλίο, πολλά τουήτ και αναρτήσεις σχετικά με την απελευθέρωση των γυναικών από το λιπόσαρκο πρότυπο γυναίκας, αυτή τη φορά ετοιμάζεται να ταράξει τα νερά – ή μάλλον την ηρεμία μας- λέγοντας μας τις σκέψεις της καθημερινά κι αδιάλειπτα.

Πως; Με mail! Ναι, εκεί που θα κάθεσαι θα εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού σου “Lena Dunham sent you a mail”. Όχι, δεν τρελαθήκαμε, ούτε ονειροβατούμε.

Ο λόγος για το νέο project της 29άχρονης, που ακούει στο όνομα Lenny! Πρόκειται για το newsletter – site της, ένα new age υβρίδιο πολιτικής και ιδεολογικής πλατφόρμας με γυναικεία διαφήμιση.

Κι αν μπερδεύτηκες –ή ενθουσιάστηκες, καθώς άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου- το Lenny δεν είναι και τόσο πρωτοποριακό όσο περιγράφεται στο δελτίο τύπου του. Κάτι ανάλογο είναι το Goop της Gwyneth Paltrow και το Preserve της Blake Lively. Tώρα το αν χρειαζόμαστε ένα ακόμα γυναικείο celebrity site, θα το δείξει ο ίδιος ο χώρος του διαδικτύου.

Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, η Dunham και η διευθύντρια παραγωγής της σειράς Girls, Jenni Konner, αναμένεται να κατακλύσουν το mail σου με άρθρα κάθε θεματολογίας. Όπως λένε απευθύνονται σε ανθρώπους που θέλουν να μιλήσουν για ριζοσπαστικά ζητήματα, αλλά παράλληλα θέλουν να μιλήσουν τόσο για τη μόδα και τη Rihanna, όσο και να καταλάβουν ότι όλα αυτά είναι δυνατόν να συμβαίνουν την ίδια στιγμή.

Σαφώς και δεν πρόκειται για κάποια μεγάλη άφιξη στον mainstream χώρο της φεμινιστικής μπλογκόσφαιρας. Ωστόσο, αν καταφέρει η Dunham να αναδιοργανώσει την μικροαρένα των διάσημων που γίνονται ιντερνετικοί εκδότες newsletter και lifestyle περιεχομένου, οι αναγνώστες ίσως να μπορέσουν να βρουν μια ακόμα καινοτομία σε αυτόν τον οικείο χώρο.

Και η Dunham έχει πολλά να κερδίσει πλασάροντας τον εαυτό της σε αυτή τη νέα πλατφόρμα, ενώ περιβάλλεται από μια μικρή φάλαγγα φιλελεύθερων γυναικών συγγραφέων και εκδοτριών, όπως η Jessica Grose, από τα Jezebel και Slate, που θα είναι αρχισυντάκτρια του Lenny και περιέγραψε το έργο τους ως κάτι ανάμεσα σε κάφρικο αθλητικό και γυναικείο αιθέριο. Άλλο επιτελικό στέλεχος του Lenny θα είναι η Laia Garcia των Rookie και Doreen St. Felix.

Το ενημερωτικό δελτίο θα είναι αυτοχρηματοδοτούμενο στην αρχή, αλλά εν τέλει θα αποκτήσει έσοδα από τους διαφημιστές και το ηλεκτρονικό εμπόριο «προμοτάροντας ανεξάρτητες γυναίκες σχεδιάστριες και δημιουργούς, καθώς και μάρκες με έντονη κοινωνική συνείδηση» σύμφωνα με το δελτίο Τύπου.

Στο δύσκολο πεδίο ιδεών, πολιτικών, πολιτισμικών και κοινωνικών μαχών, που ονομάζεται ίντερνετ, η Dunham καλείται να εγκαινιάσει τη δική της φίρμα πολιτικής και πολιτιστικής ευαισθητοποίησης σε μια στρατιά ομοϊδεατών και περίεργων γυναικών μέσω μιας πλατφόρμας την οποία μπορεί να κοντρολάρει τις αρνητικές επιθέσεις εναντίον της.

Βέβαια, οι συνδρομητές του Lenny είναι λιγότερο πιθανό να την επικρίνουν, ούτως ή άλλως, καθώς ανήκουν στο target group της. Εννοείται, ότι σίγουρα θα προσελκύσει και πολλούς πολέμιους της. Μπορούν να την γελοιοποιούν όσο θέλουν στο Twitter, αλλά το ενημερωτικό δελτίο-ιστοσελίδα έχει αποκλείσει τις ενότητες σχολιασμών.

Έτσι, το Lenny αναμένεται να είναι το μέσο που η Dunham μπορεί να απευθύνεται στους θαυμαστές της, καθώς και ένα προοδευτικό φιλελεύθερο online κατάστημα όπου θα μπορεί να ξεπουλάει εμπορεύματα σε ιδεολογικό περιτύλιγμα!

Είναι μια πολύ έξυπνη, στρατηγική κίνηση: τώρα που Dunham έχει οριστεί ως η φωνή και το πρόσωπο της φιλελεύθερης γυναίκας της νέας χιλιετίας, ενώ παράλληλα θα έχει την ευκαιρία να αναπτύξει την εταιρεία της σε μια αυτοκρατορία, όλα τα πρακτορεία δημοσίων σχέσεων θα παραγκωνιστούν.

Η Paltrow έκανε το ίδιο πράγμα με το Goop, αναγγέλλοντας το φιλικό διαζύγιο με τον τότε σύζυγό της, Chris Martin, στο newsletter της και όχι μέσω ενός πρακτορείου δημοσίων σχέσεων. Παράδειγμα, που δεν άργησε να μιμηθεί και η Τζένη Μπαλατσινού στην αντίστοιχη δική της προσωπική στιγμή όταν χώρισε με τον Πέτρο Κωστόπουλο.

Πράγματι, η celebrity-branded πλατφόρμα είναι τόσο ένα όργανο όσο και το βάθρο για τη διασημότητα. Της δίνει περισσότερο έλεγχο πάνω στη δημόσια εικόνα της, και να της επιτρέπει να κινεί τα νήματα κατά βούληση παρασκηνιακά ενώ στα έμπροσθεν το έργο παίζεται κατόπιν κειμένου (της)!

Αν όλα πάνε καλά, αναμένεται η Dunham να γίνει μια από τις πιο ισχυρές γυναίκες των media, καθώς -αν και η εμβέλεια της είναι μικρότερη από της Paltrow- είναι πιο μορφωμένη και με ευρύτερο πολιτισμικό background.

Εν τω μεταξύ, τα τελευταία τέσσερα χρόνια η επιρροή της Dunham επεκτάθηκε ​​από την ποπ κουλτούρα στην πολιτική. Αναγνωρίζεται τόσο για τον ακτιβισμό της όσο και την έκφραση των διαφορετικών πολιτικών της απόψεων.

Για μια γενιά -που βασίζεται στον υπερβολικό διαμοιρασμό πληροφοριών, αναμετάδοση πληγωμένων συναισθημάτων και αναρτήσεις στο Instagram- το νέο project της Dunham θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο επαναστατικό από την σειρά της Girls.

Άραγε, θα τα καταφέρει; Μόνο ο χρόνος μπορεί να δείξει!