Αν ήταν τραγουδιστής, θα ήταν ο Michael Jackson. Αν ήταν ταινία, θα ήταν το 9 ½ εβδομάδες. Αν ήταν συγκρότημα, θα ήταν οι Rolling Stones. Και γενικά αν ήταν star, θα ξεπερνούσε τη Madonna σε φήμη, εκκεντρικότητα, θαυμαστές και εξέλιξη! Ο λόγος για το Mini Cooper, που σχεδίασε ο ελληνικής καταγωγής, Αλέξανδρος Ισιγώνης, κι έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά και στις καρδιές όλης της νεολαίας των 60’s σαν σήμερα το 1959.
Η ιστορία του Mini μόνο μίνι που δεν είναι! Αρχικά δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της πετρελαϊκής κρίσης. Ο Ισιγώνης αναγνωρίζει την αναγκαιότητα ενός μικρού και φθηνού τετραθέσιου αμαξιού, στρώνεται στη δουλειά και τον Αύγουστο του 1959 παρουσιάζει το Morris Mini Minor ή Mini Cooper, όπως είναι γνωστό στην Ελλάδα.
Η σχεδιαστική λογική πίσω από αυτό το αυτοκίνητο προσεγγίζει κατά πολύ την σπαρτιάτικη. Δεν έχει ραδιόφωνο και αξεσουάρ, καθότι o δημιουργός του πίστευε ότι αποσπούν την προσοχή του οδηγού.
Πολύ γρήγορα το Mini γίνεται παγκόσμιο μπεστ σέλερ, με πωλήσεις 5,3 εκατομμυρίων τεμαχίων, χαρίζοντας στον Ισιγώνη μια θέση στο Πάνθεον των σχεδιαστών του 20ου αιώνα. Τι κι αν ξεκίνησε ως αγωνιστικό αμάξι έγινε σύμβολο της νεανικής ανεξαρτησίας των 60’s κι ένα από τα μεγάλα ορόσημα της ποπ κουλτούρας. Με μια μικρή καμπή στην εξελικτική του πορεία, κυκλοφορεί ως το 2000 με βελτιώσεις και παραλλαγές και έκτοτε ως «New Mini» από την BMW.
Τόσο ο Ισιγώνης όσο και το Mini μένουν στην ιστορία. Ο «Έλληνας Θεός», όπως ήταν το παρατσούκλι του, χρίστηκε σερ από τη βασίλισσα Ελισάβετ το 1969 και δύο χρόνια αργότερα συνταξιοδοτήθηκε, φεύγοντας από τη ζωή στις 2 Οκτωβρίου 1988, ενώ το δημιούργημα του συνεχίζει την πρωτοκαθεδρία του στις καρδιές φανατικών της BMW, των ρομαντικών αλλά κυρίως όσων αισθάνονται για πάντα νέοι!