Down Town: Μπορεί η Σκορδά να γίνει Μενεγάκη;

Το εάν το γοβάκι της σταχτοπούτας Ελένης χωρέσει κάποτε στο καλλίγραμμο πόδι της Φαίης είναι νωρίς να απαντηθεί. Γιατί είπαμε, στη ζωή αυτή όλα είναι δυνατά...
Down Town: Μπορεί η Σκορδά να γίνει Μενεγάκη;



«Αν δεν ήσουν αυτό που είσαι, τι θα ήθελες να είσαι;». Ή, πώς να μπεις στο μυαλό μιας ξανθιάς παρουσιάστριας που τη χωρίζουν 10 ολόκληρα χρόνια, ατελείωτες ώρες on air και μια τελείως διαφορετική στρατηγική ζωής με το ανομολόγητο –επίσης ξανθό− αντικείμενο του τηλεοπτικού της πόθου. 

Η αλήθεια είναι ότι στη ζωή αυτή όλα μπορεί να συμβούν. Να κληρονομήσεις μια αμύθητη περιουσία ή και να βρεθείς από το απάγκιο πόπολο της ανωνυμίας στη δίνη της διασημότητας και να αιωρείσαι σαν πούπουλο από τον πάτο στην κορυφή κι από την κορυφή στον πάτο, χωρίς ακριβώς να ξέρεις ποια θα είναι η τελική σου θέση στη συνείδηση του απλού λαού. 

Το γοβάκι της Σταχτοπούτας
Το απαράμιλλης ομορφιάς πούπουλο που ακούει στο όνομα Ελένη Μενεγάκη διένυσε αμέτρητα χιλιόμετρα, «πάλεψε» με άγρια στοιχειά της τηλεοπτικής φύσης, αντιμετώπισε βροντές, καταιγίδες και αστραπές και τέλος «κάθισε» απαλά στον θρόνο της ελληνικής TV. Από την άλλη, το χαριτωμένο πούπουλο που φέρει το όνομα Φαίη Σκορδά έδωσε τον δικό της αγώνα πτήσεων προτού καταλήξει στην αυλή του τηλεοπτικού βασιλείου απ' όπου καταβάλλει επίμονες κι επίπονες προσπάθειες για την κατάκτηση του θρόνου. Το εάν το γοβάκι της σταχτοπούτας Ελένης χωρέσει κάποτε στο καλλίγραμμο πόδι της Φαίης είναι νωρίς να απαντηθεί. Γιατί είπαμε, στη ζωή αυτή όλα είναι δυνατά... Ακόμη και για τη μεταλλαχθείσα από φοιτήτρια του Έκο σε πρωινατζού...       

Star quality
Τόσο η Φαίη όσο και η Ελένη μπήκαν στις μικρές μας οθόνες ως «άλλες». Ρίχνοντας μια ματιά σε τηλεοπτικά ενσταντανέ της ωραίας Ελένης θα αντικρίσεις ένα πανέμορφο μεν, αδιάφορο δε κορίτσι της διπλανής πόρτας. Ωστόσο, το συγκεκριμένο κορίτσι δεν είχε μόνο την αγωνία να μεταλλαχθεί σε μια λαμπερή persona, αλλά διέθετε και το θείο χάρισμα να οικειοποιείται ακόμη και το πιο εκκωφαντικό στιλ κάνοντάς το να φαντάζει όμορφο, προσιτό και πάνω απ' όλα ασύλληπτα φυσικό.

Την Ελένη ουδέποτε τη «φόρεσε» κάποιο ρούχο. Ουδέποτε η Ελένη φάνταζε πρόστυχη μέσα στα αβυσσαλέα της ντεκολτέ, ουδέποτε «έγραψε» σαν γραφική − ακόμη κι αν θα αποφάσιζε να στολίσει την ξανθή της κόμη όχι απλώς μ' ένα τριαντάφυλλο αλλά με μια ολόκληρη ζαρντινιέρα. Και σε αυτό της ακριβώς το χάρισμα, όμοιο μ' εκείνο της αξεπέραστης Αλίκης, ταιριάζει μόνο ένας προσδιορισμός: Star quality. 

«Κοίτα με, είμαι πολύ ωραία!»
Η Φαίη παρά το θεϊκό της κορμί, δεν ήταν προικισμένη με αυτό το θείο δώρο. Οι σούπερ μίνι φουστίτσες, τα καυτά sexy σορτσάκια, το υπερτονισμένο μπούστο και το έντονο μακιγιάζ, συστατικά των πρώτων της τηλεοπτικών εμφανίσεων extravaganza, συνέθεταν την εικόνα μιας κοπέλας που φώναζε «Κοίτα με, είμαι πολύ ωραία». Την εικόνα ενός κοριτσιού πολύ προκλητικού για να γίνει αποδεκτό και αρεστό στη μέση τηλεθεάτρια.

Όπως έχει δηλώσει η Ζήνα Κουτσελίνη σε συνέντευξή της, όταν αποφάσισε να προβιβάσει τη Φαίη από την τηλεοπτική πιάτσα της Θεσσαλονίκης σε εκείνη των Αθηνών χρίζοντάς την παρουσιάστρια του Μπλα Μπλα, η απάντηση που έλαβε από τους τηλεοπτικούς παράγοντες του Alter ήταν «Τι είναι αυτή που μας έφερες;».

Αυτή που είχε φέρει ωστόσο, είχε τη διορατικότητα να καταλάβει πως αν θέλει να μείνει πρέπει να αλλάξει. Και το έπραξε. Με τα χρόνια, τα super girlie μίνι φορέματα έδωσαν τη θέση τους σε σικάτα ρούχα, ταγέρ, στενά παντελόνια και retro φορέματα ανάγοντάς τη σε μια καλοντυμένη παρουσία που δεν βγάζει το μάτι της νοικοκυράς ούτε ξυπνά τα πρωτόγονα αντρικά ένστικτα. 

Η ευφυΐα της αφέλειας 
Η Ελένη σάρωσε στις συνειδήσεις του φιλοθεάμονος τηλεοπτικού κοινού γιατί ουδέποτε υποκρίθηκε κάτι διαφορετικό από εκείνο που ήταν: ένα απλό κορίτσι που γεννήθηκε στην ταπεινή Νίκαια και δεν αγάπησε ποτέ το σχολείο, τις ξένες γλώσσες και τις περγαμηνές.

Η ασύλληπτη ευφυΐα της της υπαγόρευσε πολύ σωστά να εφεύρει ως πατέντα την αφέλεια και με αυτή να πορευτεί. Και εκεί ακριβώς, ανάμεσα σε λούτσους,αυθόρμητα σπρωξίματα, χαριτωμένη αφηρημάδα και κακαριστά γέλια, κατάφερε το ακατόρθωτο: να τη λατρέψει το κοινό.

Ένα κοινό που είχε την ανάγκη να νιώσει πιο έξυπνο από την παρουσιάστρια. Η μέση νοικοκυρά δεν θέλει να δει Κούντερα σε συσκευασία Barbie. Θέλει να δει τη δική της εικόνα σε συσκευασία κούκλας και αυτό η Ελένη το γνώριζε καλά. 

Υψηλού επιπέδου περγαμηνές
Η Φαίη, τέκνο μιας μεσο-μεγαλοαστικής οικογένειας, με άριστα στους σχολικούς ελέγχους, αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά, μπαλέτο και πτυχίο από το Τμήμα σπουδών Θεάτρου, Τεχνών και Χορού του Πανεπιστημίου της Μπολόνια, ένιωθε πάλι ότι ήταν overqualified για το τηλεοπτικό πόστο που κλήθηκε να υπηρετήσει.

Πιστεύοντας πως οι περγαμηνές της ισοδυναμούν με «διαβατήριο» για το τηλεοπτικό σύμπαν, προσπαθούσε διακαώς, είτε on air είτε μέσα από συνεντεύξεις της, να γνωστοποιεί εμμέσως πλην σαφώς και στον απλό τηλεθεατή πως είναι καλύτερη από τις άλλες λόγω επιπέδου, ένα προσόν άνευ σημασίας όταν πραγματεύεσαι έρωτες, χωρισμούς, πλακώματα και γεννητούρια διασήμων... 

Βλέπε, άκου, σώπα
Ένας από τους μεγαλύτερους στοχαστές και δασκάλους όλων των εποχών, ο Τζίντου Κρισναμούρτι, έλεγε πως «Η πιο υψηλή μορφή ανθρώπινης νοημοσύνης είναι η ικανότητα να παρατηρείς χωρίς να κρίνεις».

Μια ικανότητα που, ασχέτως από τις γνώσεις της πάνω στον Κρισναμούρτι, η Ελένη είχε ανέκαθεν ως οδηγό στην επαγγελματική της ζωή, χωρίς να υποπέσει ποτέ στην παραμικρή στραβοτιμονιά. Έτσι, κάθε φορά που έστεκε απέναντι σε κάποιον καλεσμένο της ή που η ομάδα της έκανε λόγο γι' αυτόν, εκείνη συνέχιζε να ατενίζει το άπειρο χωρίς να κρίνει, χωρίς να επικρίνει, ενίοτε και χωρίς καν να μιλά.

Η ασύλληπτη εξυπνάδα της της υπαγόρευε να στέκεται πάντα πίσω από τον εκάστοτε διάσημο καλεσμένο της και με μάτια γεμάτα απορία να τον ακούει σχεδόν ευλαβικά, σαν το αδαές κορίτσι της διπλανής πόρτας που δεν μπαίνει στο σπίτι σου για να σε κρίνει αλλά για να σε καταλάβει. 

Αν κρίνεις, θα σε κρίνουν
 Η Φαίη αντιθέτως είχε μονίμως άποψη. Και κρίση. Και γνώμη. Συστατικά παντελώς άχρηστα στο σερβίρισμα της τηλεοπτικής συνταγής που είχε κληθεί να εκτελέσει. Ακόμη κι όταν εμβρόντητη υπεραμυνόταν του προσώπου κάποιου τρίτου, υποδυόμενη τεχνηέντως κόντρες με συναδέλφους της, η διάθεσή της να κρίνει, ενίοτε και να επικρίνει, ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής.

Η τελευταία της κριτική ωστόσο για τον αδικοχαμένο Παντελή Παντελίδη, την προηγουμένη του θανάτου του, όπου σχολίαζε τους στίχους τραγουδιού του, ήταν και η «φαρμακερή», καθώς οδήγησε μέχρι και σε διαδικτυακό ψήφισμα προκειμένου η Φαίη να απολυθεί από τον ΑΝΤ1. 

Η μοναξιά του στρατηγού
Η Ελένη, από τα πρώτα της επαγγελματικά βήματα, ήθελε πάντα να είναι μόνη. Ένας στρατηγός με άριστους στρατιώτες, αποφασισμένος να χρεωθεί την επιτυχία ή την αποτυχία των τηλεοπτικών του μαχών. Έτσι είχε μάθει άλλωστε να πολεμάει από μικρό παιδί, έχοντας μοναδικό της σύμμαχο την πολυαγαπημένη της μητέρα, Ζέτα.

Μπορεί δίπλα της να έστεκαν πάντα πρωτοκλασάτα ονόματα, μπορεί να στάθηκαν δίπλα της οι καλύτεροι επαγγελματίες της εικόνας, μπορεί να ένωσε τη ζωή της με τον ισχυρό τότε άντρα του ΑΝΤ1 Γιάννη Λάτσιο, στην πραγματικότητα ωστόσο οι όποιες επαγγελματικές αποφάσεις ήταν καθαρά δικές της. 

Το τηλεοπτικό πλάνο δεν μοιράζεται
Στην απέναντι όχθη, η Φαίη ένιωθε πιο ασφαλής κάθε φορά που μοιραζόταν την τηλεοπτική της εικόνα με κάποιον άλλον, σαν μέλος μιας μεγάλης παρέας. Για πολλούς ανθρώπους του χώρου, η προ ετών απόφασή της να κάνει πρωινό με τον σύζυγό της, Γιώργο Λιάγκα, ισοδυναμούσε με κάτι παραπάνω από ένα απλό φάουλ, καθώς η Φαίη είχε όλα τα προσόντα για να αποκτήσει μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα το δικό της μικρό βασίλειο μέσα στον αχανή τηλεοπτικό πλανήτη.

Ευτυχώς ή δυστυχώς, η ιστορία των Media έχει δείξει πως όταν δέχεσαι να μοιραστείς το τηλεοπτικό σου πλάνο με κάποιον άλλον, ακόμη κι αν αυτή η μοιρασιά γίνεται με τον άντρα της ζωής σου, τότε είναι σχεδόν αδύνατον να χορτάσεις μόνη σου την επιτυχία. Επίσης, είναι κάπως αυτοκαταστροφικό για την εικόνα σου κάθε φορά που αρπάζεσαι on air με κάποιον συνεργάτη ή καλεσμένο σου (βλέπε, Σάσα Σταμάτη και Γρηγόρη Αρναούτογλου) να αποχωρείς από το πόστο της κεντρικής παρουσιάστριας πετώντας στον αέρα μικρόφωνα και σκαλέτες.

Κανόνας απαράβατος: Όταν είσαι η αρχηγός, φεύγουν οι άλλοι, όχι εσύ. Και η Φαίη έχει όλα τα προσόντα για να τρέψει σε φυγή όποιον δεν αντέχει. Το μόνο που μένει είναι να το πράξει... 

Χωρίς ενοχές
Η μακρόχρονη βασιλεία της Ελένης στο τηλεοπτικό σύμπαν έγκειται ακόμη και στην παντελή έλλειψη ενοχικών συμπλεγμάτων. Αγόραζε πολυτελή σπίτια, ταξίδευε στις Μαλδίβες, πληρωνόταν αδρά, μάζευε χρήμα, ερωτευόταν, παντρευόταν, χώριζε, ξαναερωτευόταν, ξαναχώριζε... με λίγα λόγια ζούσε όσα γούσταρε η ψυχή της, χωρίς την παραμικρή ενοχή. Το μαγικό με εκείνη είναι ότι η εικόνα της προηγείτο πάντα της εκάστοτε φήμης που την ακολουθούσε.

Το ότι κατάφερνε να κάνει τη μέση νοικοκυρά, την κλασική, τη συντηρητική, την παραδοσιακή, να συμμαχεί μαζί της −ακόμα κι όταν αποφάσιζε να χωρίσει επειδή έτσι απλά και ξαφνικά γνώρισε τον μεγάλο έρωτα της ζωής της. Το κοινό της συγχωρεί τα πάντα είτε επειδή τη λατρεύει είτε γιατί μέσα από τη δική της ζωή βιώνει τη ζωή που θα ήθελε να ζήσει αλλά δεν τολμά. 

Με ενοχές και ψέματα
Η Φαίη πάλι μοιάζει να φέρεται ώρες-ώρες ενοχικά. Όταν συνάντησε τον έρωτα της ζωής της στα μάτια του Γιώργου Λιάγκα προσπάθησε με νύχια και με δόντια να το κρατήσει μυστικό. Η Φαίη θέλει τη ζωή της κρυφή, όπως ακριβώς και τις στιγμές που τη συνθέτουν.

Τρανό παράδειγμα η προ ετών διάδοση της είδησης ότι βρίσκεται για Χριστούγεννα στο χωριό με τους γονείς της, ενώ στην πραγματικότητα ταξίδευε στη μαγική Νέα Υόρκη. Ντρεπόταν για την glamorous απόδρασή της;  Φοβόταν τα σχόλια του κόσμου εν μέσω κρίσης; Και αν οι άλλοι μιλούν, κουτσομπολεύουν ή ζηλεύουν, όταν είσαι star, αυτά συμβαίνουν... 

Προσοχή στα σχόλια!
Το σταριλίκι είναι κάτι σαν τον αλκοολισμό. Μπορεί να σε κάνει να πεις πράγματα που ποτέ δεν θα ξεστόμιζες σε φάση νηφαλιότητας κι αυτό είναι κάτι που η Ελένη γνωρίζει από πρώτο χέρι. Όποια κι αν είναι η πραγματική της άποψη για κάποια συνάδελφο, φροντίζει να την κρατά μόνο για εκείνη, απαγορεύοντας ακόμη και στην ίδια της την ομάδα να καταφέρεται εναντίον αντιπάλων της. Από την άλλη, η Φαίη μοιάζει ώρες-ώρες ανίσχυρη μπροστά στην παραζάλη που της προκαλούν με σχόλιά τους άτομα της ομάδας της.

Η προσβλητικότατη ατάκα που βγήκε από τα χείλη της Σάσας Σταμάτη («Η Ελένη ας κοιτάξει την κυτταρίτιδά της κι ας αφήσει την περιφέρεια του Γιώργου Λιάγκα… Δεν κατάλαβα, άντρας είναι! Μπροστά του ο Μάκης μια μισοριξιά είναι»), δεν σβήνεται με ατάκες του στιλ «Η Σάσα μου ανέβασε το αίμα στο κεφάλι».


                
Οι άντρες αποφασίζουν
«Με ποια Ελληνίδα παρουσιάστρια θα απατούσες τη σύντροφό σου;» ήταν το ερώτημα που διατυπώθηκε πριν από λίγες ημέρες στο τηλεπαιχνίδι του Χρήστου Φερεντίνου  και η απάντηση που δόθηκε από την πλειοψηφία των αντρών ήταν: «Με την Ελένη Μενεγάκη». Η Φαίη Σκορδά δεν επιλέχθηκε ως το απόλυτο θηλυκό της αμαρτίας.

Με λίγα λόγια, η Μενεγάκη είναι γεννημένη star. Μια περσόνα δηλαδή που οι άλλοι θαυμάζουν χωρίς να ξέρουν ακριβώς το γιατί και χωρίς να έχουν κάποιο ιδιαίτερο λόγο. Γιατί, πολύ απλά, star σε κάνουν οι άλλοι!  

Πηγή: Down Town