Η σκοτεινή πλευρά του Quentin Tarantino

Τον έχουν κατηγορήσει για μισογύνη, σεξιστή, λάτρη του αναίτιου σπλάτερ και μόλις πρόσφατα για κρετίνο. Γιατί τα έχουν βάλει όλοι μαζί του;
Η σκοτεινή πλευρά του Quentin Tarantino



Ως σκηνοθέτη, ή τον λατρεύεις ή τον μισείς. Τόσους οργισμένους ήρωες και τόσους τόνους κέτσαπ να περιλούζουν σχεδόν κάθε σκηνή, εναλλάξ με βαθυστόχαστες αναλύσεις για ασήμαντα πράγματα, όπως σε ποιο σημείο του πλανήτη θα βρεις το καλύτερο χάμπουγκερ, μόνο στις ταινίες του Tarantino θα τα βρεις σε τέτοιες χορταστικές δόσεις. Αυτά για τους μισούς είναι δείγματα γραφής ενός αντισυμβατικού, ιδιοφυή, υπερταλαντούχου δημιουργού. Για τους άλλους μισούς είναι απλώς πολύ κακό για το τίποτα. Σχεδόν οι πάντες όμως πιστεύουν ότι ο Tarantino, με τέτοια έφεση στη βία, αποκλείεται να μην είναι σκοτεινός τύπος.

Από την Μαριλού Πανταζή

Ο ίδιος βέβαια θεωρεί ότι είναι απλώς ρεαλιστικός: «Μου αρέσει η ωμή αποτύπωση της βίας. Εάν ένας χαρακτήρας της ταινίας μου πυροβοληθεί στο στομάχι, θέλω να τον δω να αιμορραγεί σαν σφαγμένο γουρούνι. Δεν θέλω να φαίνεται σαν απλός στομαχόπονος. Το στομάχι του έχει τρυπηθεί. Τα γαστρικά υγρά χύνονται παντού. Είναι φρικτή κατάσταση. Και η ταινία πρέπει να το δείξει έτσι όπως είναι».

Η Uma και οι άλλες

Αυτός ο περφεξιονισμός του και η εμμονή του με τον ωμό ρεαλισμό είναι τα στοιχεία που έχουν κάνει τόσο διάσημες τις ταινίες του. Και είναι τα ίδια στοιχεία που έχουν κάνει κάποιες από τις πρωταγωνίστριές του να υποφέρουν στη διάρκεια της συνεργασίας τους. Η Uma Thurman αποκάλυψε στους New York Times, τον περασμένο Φεβρουάριο, ότι ο Tarantino παραλίγο να τη σκοτώσει στα γυρίσματα του Kill Bill, το 2003, καθώς την ανάγκασε να οδηγήσει η ίδια ένα αμάξι με μηχανικά προβλήματα. «Μου είπε: ‘Σου υπόσχομαι ότι το αμάξι είναι εντάξει. Είναι ένα ίσιο κομμάτι δρόμου’. Και έπειτα μου είπε: ‘Πιάσε 40 μίλια την ώρα, αλλιώς τα μαλλιά σου δεν θα τα παίρνει ο αέρας όπως πρέπει και θα σε βάλω να το ξανακάνεις’. Αλλά αυτό δεν ήταν αμάξι, ήταν φέρετρο. Το κάθισμα δεν ήταν καλά βιδωμένο και ο δρόμος δεν ήταν ίσιος, αλλά χωματόδρομος». Η Uma πάλεψε σκληρά για να βγάλει τη σκηνή, αλλά έχασε τον έλεγχο και τράκαρε. Δεκαπέντε χρόνια μετά, έχει μόνιμο πρόβλημα στον λαιμό και κατεστραμμένα γόνατα σαν αναμνηστικά της συνεργασίας τους. Για μεγαλύτερη αληθοφάνεια επίσης, στη διάρκεια των γυρισμάτων ο Tarantino την είχε φτύσει ο ίδιος στο πρόσωπο και είχε σφίξει δυνατά μια αλυσίδα γύρω από τον λαιμό της στις σκηνές που δεν εμπιστευόταν ότι θα το έκαναν σωστά οι συμπρωταγωνιστές της.

Should Quentin Tarantino come clean about what happened on the set of 'Kill Bill'? Variety sure thinks so, claiming that it would be a "step toward repairing what’s sick and broken in our entertainment culture."

Στο πλαίσιο της αληθοφάνειας πάντα, ο Tarantino είχε αναλάβει να πνίξει με τα ίδια του τα χέρια και την Diane Kruger στη σκηνή του στραγγαλισμού της στους Inglourious Basterds, το 2009. Το είχε δηλώσει η ίδια σε μια συνέντευξή της εκείνη τη χρονιά: «Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι στο κοντινό είναι τα χέρια του Quentin που με πνίγουν. Δεν θα πω το όνομα του ηθοποιού που με σκοτώνει, αλλά ο Quentin είπε: ‘Δεν πρόκειται να το κάνει σωστά. Ή θα είναι κάτι υπερβολικό ή θα είναι κάτι πολύ λίγο. Ξέρω ακριβώς τι χρειάζομαι και θα το κάνω ο ίδιος’». Πάντως, για να είμαστε δίκαιοι, η Kruger δεν έχει κακές αναμνήσεις. «Η συνεργασία μας ήταν σκέτη απόλαυση. Μου φέρθηκε με τον μεγαλύτερο σεβασμό και ποτέ δεν χρησιμοποίησε την εξουσία του για να κάνω κάτι που δεν ήθελα». Μία ακόμα πρωταγωνίστριά του, η Rose McGowan -συνεργάστηκαν στο Death Proof-, έχει να προσθέσει και αυτή τον οβολό της στο παγκάρι των αποκαλύψεων. Μόνο που δεν έχει σχέση με βία, αλλά με φετίχ. Στην πρόσφατη αυτοβιογραφία της, Brave, η McGowan δήλωσε ότι ο Tarantino είχε εμμονή με τα πόδια της και ότι αυνανιζόταν όποτε παρακολουθούσε πλάνα από τη σκηνή όπου εκείνη βάφει τα νύχια της: «Ο Tarantino είναι γνωστός φετιχιστής με τα πόδια. Αυτό σημαίνει ότι πλήρωσε έξτρα χρήματα για να αυνανίζεται πάνω στα νεανικά μου πόδια. Και αυτό μου το έχει πει αμέτρητες φορές, όλα αυτά τα χρόνια, μπροστά σε δεκάδες ανθρώπους, λες και θα έπρεπε να το θεωρώ τιμή μου που ξόδεψε το σπέρμα του για μένα».

Οι λάθος φιλίες

Βέβαια, όλες αυτές οι αποκαλύψεις έγιναν στο πλαίσιο του κινήματος #metoo, που ξεκίνησε μετά το σκάνδαλο Weinstein. Και τα τελευταία πλακάκια των studios ξέρουν ότι ο Weinstein ήταν στενός φίλος και αγαπημένος συνεργάτης του Tarantino από την εποχή του Pulp Fiction, το 1994. Ο ίδιος παραδέχτηκε πρόσφατα ότι γνώριζε κάποια από τα κατορθώματα του συνεργάτη του, αλλά δεν είχε αντιληφθεί ότι ήταν τόσο εκτεταμένα: «Δεν ήταν απλώς φήμες ή το συνηθισμένο κουτσομπολιό. Δεν τα γνώριζα καν από δεύτερο χέρι. Το ήξερα ότι είχε κάνει κάποια πράγματα. Μακάρι να είχα αναλάβει την ευθύνη να κάνω αυτό που έπρεπε. Αλλά αν είχα κάνει αυτό που έπρεπε, δεν θα μπορούσα να ξανασυνεργαστώ μαζί του». Η ελαστική ηθική του Tarantino επέτρεψε στον Harvey Weinstein να παρενοχλεί σεξουαλικά τον γυναικείο πληθυσμό του Hollywood για χρόνια. Και αυτό είναι από τα πράγματα που δεν θα του συγχωρήσουν εύκολα.

Tarantino admits he knew of Weinstein complaints Tarantino admits he knew of Weinstein complaints

Όπως ασυγχώρητη ήταν και η ευκολία του να υπερασπιστεί τον Roman Polanski στην κατηγορία ότι βίασε μια 13χρονη, το 1973. Σε μια ραδιοφωνική συνέντευξη του 2003, ο Tarantino είχε πάρει περίεργη θέση: «Έκανε sex με ανήλικη. Αυτό δεν είναι βιασμός. Για μένα η λέξη βιασμός σημαίνει κάτι βίαιο, ότι ρίχνεις την άλλη κάτω. Είναι ένα από τα πιο βίαια εγκλήματα στον κόσμο. Εκείνη ήθελε να κάνει sex. Είχε βγει ραντεβού μαζί του». Η κασέτα της συνέντευξης ξαναβγήκε στην επιφάνεια πρόσφατα, όταν μαθεύτηκε ότι ο Tarantino γυρίζει ταινία για τη δολοφονία της γυναίκας του Polanski, Sharon Tate, από τη συμμορία του Manson. Οι χολιγουντιανές έχουν ξεσηκωθεί εναντίον του. Ανάμεσά τους και η παραγωγός και σεναριογράφος Judd Apatow, η οποία τουίταρε: «Ο Tarantino είχε αγνοήσει και τα παράπονα της Daryl Hannah όταν παρενοχλήθηκε από τον Harvey Weinstein. Δεν τη βοήθησε κανείς. Και τώρα ο Tarantino ετοιμάζει ταινία για τον Polanski. Γιατί να τη χρηματοδοτήσει κάποιος; Για αυτό κανείς δεν σταματούσε τον Weinstein».

Η περίπτωση Morricone

Την περασμένη εβδομάδα, η υπόληψη του Tarantino δέχτηκε ένα ακόμα πλήγμα, αλλά αυτήν τη φορά από άντρα. Το γερμανικό Playboy δημοσίευσε στο τεύχος Δεκεμβρίου συνέντευξη με τον Ennio Morricone, ο οποίος κέρδισε το Oscar για τη μουσική που έγραψε για το The Hateful Eight του Tarantino, το 2016. Ο διάσημος μουσικοσυνθέτης χαρακτήρισε τον πρώην συνεργάτη του «κρετίνο» και τις ταινίες του «σκουπίδια».

Η συνέντευξη κυκλοφόρησε online και η είδηση αναπαράχθηκε και αναδημοσιεύτηκε σε χρόνο dt, με μια πολύ μεγάλη μερίδα του κόσμου να συμφωνεί και να επαυξάνει. Αν και ο Morricone έσπευσε να αρνηθεί τα πάντα, το γερμανικό Playboy επέμενε ότι η συνέντευξη ήταν απολύτως αληθινή. Τελικά, πριν προλάβει να κατακάτσει ο κουρνιαχτός, το περιοδικό έκανε στροφή 180 μοιρών, αναγνώρισε το λάθος του και τα έριξε όλα στον φιλόδοξο δημοσιογράφο που κατασκεύασε τις δηλώσεις για να κάνει θόρυβο: «Θα πρέπει δυστυχώς να υποθέσουμε ότι λέξεις που περιλαμβάνονται στο κείμενο έχουν, εν μέρει, παραφραστεί. Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη από τον κύριο Morricone για τη λανθασμένη παρουσίαση. Προσπαθούμε να ξεκαθαρίσουμε το ζήτημα και να πάρουμε νομικά μέτρα».

Σύμφωνα με το περιοδικό, ο μουσικός δημοσιογράφος Marcel Anders είχε πάρει συνέντευξη από τον Morricone στις 30 Ιουνίου στο σπίτι του στη Ρώμη. Σύμφωνα με τον Morricone, αυτή η συνέντευξη δεν έγινε ποτέ. Fake news σε κάθε περίπτωση. Αλλά με την κατρακύλα που έχει πάρει η φήμη του Tarantino τελευταία, η αλήθεια και το ψέμα αρχίζουν να μπλέκονται γλυκά. 

Πηγή: Περιοδικό DownTown