Περίεργη εποχή για τους δημιουργούς. Οι τελευταίοι μήνες έχουν φέρει δυο τεράστια πλήγματα εναντίον της ελευθερίας του τύπου και της έκφρασης, με το χακάρισμα της Sony από την Βόρεια Κορέα λόγω της ταινίας The Interview, αλλά και με το πρόσφατο και πολύ πιο τραγικό τρομοκρατικό χτύπημα ενάντια στην γαλλική σατιρική εφημερίδα Charlie Hebdo. Και παρά τα πολύ πιο σοβαρά ζητήματα που θα έπρεπε να συζητηθούν με αφορμή και τα δυο γεγονότα, το πρώτο που έρχεται στο μυαλό αρκετών δημοσιογράφων, είναι το πόσο θα επηρεάσουν άλλες ταινίες, άλλα σκίτσα, άλλες σειρές και ιστορίες.
Ακριβώς γι’ αυτό ερωτήθηκε ο πρόεδρος του δικτύου Showtime, το οποίο προβάλλει το Homeland, ο οποίος όμως απάντησε ότι αν και δεν έχει ληφθεί ακόμα κάποια απόφαση, αυτή δεν θα σχετίζεται με τα όσα έχουν συμβεί.
“Είναι κάπως τρομακτικό να είσαι ο δημιουργός αμφιλεγόμενων πολιτικών αληθειών. Ήταν ένας πολύ κακός μήνας για την ελευθερία του λόγου ανά τον κόσμο”.
Ωστόσο μπορεί όντως να μην δούμε το Homeland να συνεχίζει να παρουσιάζει τις σχέσεις της Αμερικής με τον μουσουλμανικό κόσμο, αφού σε μεγάλο βαθμό η σειρά αναφέρεται στην δυσκολία της Αμερικής στον κόσμο του 21ου αιώνα και των αποφάσεων που πρέπει να λάβει. Η ιστορία αυτή θα μπορούσε να ειπωθεί για την Αφρική ή και την Ευρώπη και όχι αναγκαστικά για την Μέση Ανατολή.
Πάντως η 4η σεζόν του Homeland έφερε έντονες αντιδράσεις από το Πακιστάν, όπου και διαδραματιζόταν η ιστορία.
Ακόμα κι αν το Homeland είναι η απόλυτη... αμερικανιά, που παρουσιάζει τους εχθρούς της «πατρίδας» σαν καρικατούρες, θέλω να ελπίζω ότι κανείς δεν θα επηρεαστεί από τις πρόσφατες επιθέσεις και θα συνεχίσουν να γράφουν όσο χολυγουντιανές ιστορίες νομίζουν. Γιατί, μας αρέσει, δεν μας αρέσει, αυτή είναι η ελευθερία του λόγου.