Το “Purple Cow”, “Η Μωβ Αγελάδα” είναι ένα πρωτότυπο βιβλίο του γκουρού του μάρκετινγκ Σεθ Γκόντιν και απευθύνεται σε όλους όσους προσφέρουν υπηρεσίες ή έχουν τη δική τους επιχείρηση ή κατασκευάζουν και πωλούν προϊόντα.
Είτε έχεις ένα φούρνο, είτε ένα ζαχαροπλαστείο που φτιάχνεις cupcakes, είτε διατηρείς εταιρία καθαρισμού τζακιών ή βιοτεχνία με σεντόνια, χρειάζεσαι μια έντονη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό, για να σε προτιμούν οι καταναλωτές. Οι πελάτες σου.
“Η Μωβ Αγελάδα”: άλλαξε την επιχείρησή σου με το να την κάνεις αξιόλογη. Η μωβ αγελάδα ξεχωρίζει, αυτή είναι η ιδέα του συγγραφέα Σεθ Γκόντιν. Σε ένα ταξίδι του με την οικογένειά του στη Γαλλία, παρατήρησε ότι στην αρχή, τους ενθουσίασε να βλέπουν αγελάδες καθώς οδηγούσαν στην γαλλική εξοχή. Στη συνέχεια, οι αγελάδες τραβούσαν όλο και λιγότερο την προσοχή τους ώσπου, στο τέλος, τις συνήθισαν και ούτε που τις πρόσεχαν.
Αυτή είναι και η μοίρα των προϊόντων. Αν δεν είναι ξεχωριστά και αξιόλογα, δεν έχουν μέλλον! «Μην είσαι βαρετός», «Το να είσαι ασφαλής, είναι ρίσκο», «Το πολύ καλό είναι πολύ κακό». Έτσι, γράφει ο Σεθ Γκόντιν, ο γκουρού του μάρκετινγκ γιατί πιστεύει πως μόνο τα αξιόλογα προϊόντα, οι αξιόλογες μάρκες και οι αξιόλογες επιχειρήσεις – όχι απλά οι πολύ καλές – έχουν την ελπίδα να πετύχουν.
Ο συγγραφέας, συμβουλεύει να εξερευνούμε τα όρια και να γίνουμε ή να κάνουμε ένα προϊόν «πιο πολύ».
Πιστεύει ότι η αληθινή ανάπτυξη έρχεται από προϊόντα που ξεχωρίζουν ολοφάνερα. Δηλαδή που: ενοχλούν, προσβάλλουν, δεν ταιριάζουν, είναι πολύ ακριβά, πολύ φθηνά, πολύ πολύπλοκα, πολύ απλά….. «πολύ» κάτι!
Αν δημιουργήσεις ένα προϊόν, μια μάρκα, μια επιχείρηση, ένα κατάστημα, μια αλυσίδα που αξίζει να διαδοθεί σαν ιός από αυτούς που το ανακαλύπτουν, τότε έχεις κάνει έναν καλό σχεδιασμό προϊόντος/επιχείρηση.
Σκέψου:
1. Μήπως το προϊόν ή η επιχείρησή σου είναι πιο βαρετό και από το αλάτι;
2. Σκέψου «μικρά», think small. Ξεκίνα από την πιο μικρή αγορά
3. Κάνε outsource, δηλαδή να προσλαμβάνεις υπηρεσίες από άλλες εταιρίες, χωρίς να χρειάζεσαι υπαλλήλους για κάθε τομέα. Άλλαξε κατασκευαστή ή προμηθευτή
4. Φτάσε να έχεις πιστούς καταναλωτές
5. Αντίγραψε (όχι από την αγορά που κινείσαι, από άλλες)
6. Κάνε κάτι παραπάνω
7. Βρες όποια πράγματα δεν έχουν γίνει στην αγορά σου και κάνε τα εσύ
8. Ρώτα τον εαυτό σου «γιατί όχι;»
Και γω σε ρωτώ: Γιατί όχι; ξέρεις πώς να ξεχωρίζεις από το σωρό; Άσε τον Σεφ Γκόντιν να σε βοηθήσει με το βιβλίο του “Purple Cow”.
Κατερίνα Τσεμπερλίδου
Συγγραφέας, Inspirational Speaker, Blogger, Book Lover, Hiker, Δημιουργός του site www.tsemperlidou.gr