Αόρατος Εραστής: 25 χρόνια μετά ο σεναριογράφος της ταινίας αποκαλύπτει τα καυτά παρασκήνια!

Ποιος θα το περίμενε ότι η ρομαντική κομεντί ήταν γεμάτη απορρίψεις, σεξ και…ληγμένο LSD!
Αόρατος Εραστής: 25 χρόνια μετά ο σεναριογράφος της ταινίας αποκαλύπτει τα καυτά παρασκήνια!



Το καλοκαίρι του 1990 έμελλε μια για πάντα να σημαδεύσει το σινεμά. Τότε, στη μέση του καλοκαιριού, στις αίθουσες προβαλλόταν μόνο sequel όπως του Arnold Schwarzenegger το “Total Recall” και του Bruce Willis “Die Hard 2: Die Harder”. Έτσι, μόλις η ρομαντική κομεντί Ghost, με τον ελληνικό τίτλο Αόρατος Εραστής, βγήκες στις κινηματογραφικές αίθουσες έγινε πανικός, καταλήγοντας να γίνει τεράστια εμπορική επιτυχία.

Η ανάλαφρη αυτή ταινία, που ανέδειξε τους πρωταγωνιστές Patrick Swayze, Demi Moore και Whoopi Goldberg σε αστέρες πρώτης γραμμής του Hollywood, φέτος γιορτάζει τα 25 της χρόνια, και με αυτήν την αφορμή ο βραβευμένος με Όσκαρ σεναριογράφος της σε μια απολαυστική συνέντευξη στο Vanity Fair αποκαλύπτει τα σκοτεινά μυστικά των γυρισμάτων!

Τότε η αιθέρια Moore, εκτός ότι ξεπέρασε σε φήμη τον τότε σύζυγό της, Bruce Willis, αναδείχθηκε σε μια από τις πιο καλοπληρωμένες πρωταγωνίστριες του Hollywood. O Swayze, με πρόσφατη ακόμα την επιτυχία του Dirty Dancing, εδραίωσε ακόμα περισσότερο το status του ως ζεν πρεμιέ.

Η ταινία είχε προταθεί για πέντε Όσκαρ, με την  Whoopi Goldberg να κερδίζει αυτό του Β’ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της ως το μέντιουμ απατεώνισσα Oda Mae Brown, βάζοντας έτσι ένα τέλος στο άτυπο εμπάργκο προς τις γυναίκες αφρο-αμερικάνικης καταγωγής (πριν από αυτήν η Hattie McDaniel είχε κερδίσει το αντίστοιχο όσκαρ το 1939 για την ταινία Gone with the Wind.) Ο σεναριογράφος της ταινία Bruce Joel Rubin, κέρδισε κι αυτός το όσκαρ σεναρίου με τον Woody Allen (Alice) να ηττάται κατά κράτος.

  • Το… ληγμένο LSD!

«Η ιδέα της ταινίας Ghost γεννήθηκε το 1965 όταν ήμουν υπό την επίρροια LSD» λέει ο Rubin. Ο συγκάτοικος του του έδωσε μια καρτέλα LSD την οποία τη φύλαξε περιμένοντας την «κατάλληλη στιγμή». Όταν εκείνη η κατάλληλη στιγμή έφτασε «τίποτα δεν έγινε», καθώς είχε αλλοιωθεί.

Όμως, καθώς τότε ήταν τα 60s, ένας καλεσμένος είχε αφήσει ένα φιαλίδιο με υγρό ναρκωτικό acid στην κατάψυξη τους. «Ο συγκάτοικος μου πήγε να μου δώσει μια σταγόνα. Και ξαφνικά κάνει ‘Ουπς’! Όλο το περιεχόμενο του μπουκαλιού είχε πέσει στο λάρυγγα μου, στέλνοντας με σε ένα τριπάρισμα που ακόμα δεν έχει τελειώσει».

Ο Rubin συνηδειτοποίησε τότε ότι ήθελε να γράψει μια διασκεδαστική κι όχι διδακτική ιστορία από την οπτική ενός φαντάσματος. Ότι δεν είχε καταφέρει δυο χρόνια πηγαινοερχόμενος στα κινηματογραφικά στούντιο, το κατάφερε μέσα σε μια εβδομάδα μαστουρώματος, που είχε σαν αποτέλεσμα 5 εταιρείες να ερίζουν για την ιδέα του!

  • Ο μπλιαξ σκηνοθέτης

Μόλις η Paramount πήρε το σενάριο, το επόμενο βήμα ήταν να βρεθεί σκηνοθέτης. Ο Rubin ονειρευόταν ονόματα όπως τον Spielberg και τον Scorcese. Όμως, τα όνειρα του δεν κράτησαν για πολύ, όταν η παραγωγός της ταινίας, Lindsay Doran, τον πήρε τηλέφωνο ανακοινώνοντας του ότι ήθελε να κλείσει τον Jerry Zucker. «Αμέσως σκέφτηκα ότι ήταν η χειρότερη δυνατή επιλογή. Ήταν γνωστός από κάτι κιτς κωμωδίες όπως το Airplane! Πήγα να τον συναντήσω σκεπτόμενος όλη την ώρα ‘Μπλιαξ μπλιαξ’», είπε ο Rubin, μόνο και μόνο ύστερα από ένα χρόνο συνεργασίας να γίνουν φίλοι καλοί και να τον χαρακτηρίζει ως «έναν από τους πιο καταπληκτικούς ανθρώπους που είχε δουλέψει ποτέ».

  • Το μαλλί της Moore

«Από την αρχή είχε πέσει στο τραπέζι το όνομα της Demi Moore. Και ήθελε να παίξει, κάτι που μας άρεσε πάρα πολύ» αναφέρει ο Rubin, την οποία αποκαλεί «γκόμενα με μπαλάκια». Συνεχίζει λέγοντας ότι «Την είχαμε προσλάβει σαν πρωταγωνίστρια με μακριά μαλλιά, αλλά αυτήν την πρώτη ημέρα των γυρισμάτων έσκασε μύτη στο πλατό με ένα κοντό αγορίστικο κούρεμα. Τετελεσμένο! Μας ανακοίνωσε ότι είχε τις δικές της ιδέες για τον χαρακτήρα που υποδυόταν κι ήταν αποφασισμένη να τον φτάσει στο απόλυτο συναισθηματικό βάθος. Πράγμα που έγινε, καθώς μπορούσε να δακρύζει κατά παραγγελία από όποιο μάτι της έλεγες!».

  • Απορρίψεις κατά ρυπάς για τον ανδρικό ρόλο

Για τον ρόλο του Sam, οι παραγωγοί τότε είχαν απευθυνθεί σε κάθε μεγάλο ηθοποιό του Hollywood που πουλούσε εκείνη την εποχή. Όλοι είχαν απορρίψει το ρόλο. Σύμφωνα με τον Rubin «Ο Harrison Ford είχε πει ότι είχε διαβάσει το σενάριο 3 φορές κι ακόμη δεν καταλάβαινε τι έλεγε. Οι Michael J. Fox και Paul Hogan συνεχώς μας έκλειναν τα τηλέφωνα, καθώς δεν ήθελαν να παίξουν τους πεθαμένους. Το έβλεπαν σαν μια απώλεια δυνάμεων!». Σε κάθε άρνηση ο σκηνοθέτης Zucker είχε την ελπίδα ότι γίνεται για καλό, μέχρι να βρούνε τον καλύτερο. Όμως, απόρριψη την απόρριψη δεν είχε μείνει κανένας. Έτσι, όταν ο Swayze είπε το πολυπόθητο ναι, ουσιαστικά μας έσωσε!

  • Κάπου στο θησαυροφυλάκιο της Paramount υπάρχει η κομμένη σκηνή σεξ των Swayze – Moore

Η σύζυγός του Rubin είναι αγγειοπλάστης, κι ήταν ιδέα του Zucker o χαρακτήρας της Moore να κάνει την ίδια δουλειά. Η εξίσου καυτή και καλλιτεχνική σκηνή, όπου αυτός αγκαλιάζει τα χέρια της πάνω από τον υγρό πηλό καθώς γυρνάει ένα βάζο με φαλλικό σχήμα ανάμεσα στα πόδια της, έχει γίνει μια από τις πιο εικονικές της ρομαντικής κομεντί.

ghost pottery scene από m_buciuman

Αρχικά, όμως, η σαρκική φύση της σκηνής τους έπιασε απροετοίμαστους θυμάται ο Rubin, καταλήγοντας να γυρίσουν μια σκηνή σεξ. «Κοιτούσαμε το μόνιτορ και δεν πιστεύαμε στα μάτια μας. Ήταν καταπληκτικό. Και μόνο αυτή η σκηνή ήταν τόσο ερωτική που ήταν αρκετή για να κάνουμε επιτυχία». Όμως, παρά το γεγονός αυτό, αποφασίστηκε να κοπεί, χωρίς να μάθουμε ποτέ τον αντίκτυπο που θα είχε στο κοινό. Σε αντίθεση με το κομμάτι που «έντυνε» μουσικά τη σκηνή, το Unchained Melody από τους The Righteous Brothers που είχε κυκλοφορήσει το 1965, να κάνει το δικό του μεγάλο και δυναμικό comeback στα Billboard charts.

  • To Ghost στοίχειωσε τα ταμεία!

Ήδη από το πρώτο Σαββατοκύριακο τα εισιτήρια είχαν γίνει ανάρπαστα. Η ταινία συνέχισε να είναι στην πρώτη θέση μέχρι τα μέσα Σεπτέμβρη, ενώ η προβολή της συνεχιζόταν μέχρι τα Χριστούγεννα!

  • Εικοσιπέντε χρόνια μετά…

Ο Rubin πιστεύει ότι το μυστικό της επιτυχίας του Ghost βρίσκεται στην ιδέα ότι ένας νεκρός άνδρας μαθαίνει να λέει το «Σ’αγαπώ» στη μεταθανάτια ζωή, ενώ όσο ήταν ζωντανός δεν τολμούσε να το ψελλίσει. Η ταινία απεικονίζει έναν κόσμο που η ζωή συνεχίζεται, όπως κι η αγάπη. Δεν χάνεται! Γι αυτό το λόγο, άλλωστε, για να κάνει κατανοητή αυτήν την κοσμική ιδέα, χρησιμοποίησε στο τέλος την πολύ απλή ατάκα που είπε η Moore δακρυσμένη στον Swayze μετά το τελευταίο τους φιλί, ”See ya“ (=Τα λέμε!).