Είμαστε -ευτυχώς ή δυστυχώς- σε μια χώρα που λίγο πολύ όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας. Έχουμε πέσει ο ένας πάνω στον άλλο ακόμη και τυχαία, βρεθήκαμε σε κάποιο από τα μαγαζιά του Golden Hall, έχουμε κάτσει σε διπλανά τραπέζια σε εστιατόρια και μπουζούκια και έχουμε βρεθεί πρόσωπο με πρόσωπο στα ίδια πάρτι στις ίδιες πρεμιέρες θεάτρου στις ίδιες παραλίες σε γάμους και βαφτίσεις.
Ναι, η ελληνική showbiz, αυτή που λάμπει στα εξώφυλλα των περιοδικών, εκτυλίσσεται στην πραγματικότητα ανάμεσα στους ίδιους ανθρώπους και μέσα σε ελάχιστα στέκια.
Και το βασικότερο, εδώ δεν έχουμε μάνατζερ και θυμωμένους ατζέντηδες να καθαρίζουν, να απειλούν να κάνουν μηνύσεις. Εδώ το φίδι από την τρύπα το βγάζουν συνήθως οι ίδιοι οι celebrities που παίρνουν τηλέφωνο για να διαμαρτυρηθούν όταν κάτι που διάβασαν ή είδαν τους ενόχλησε , που παίρνουν τηλέφωνο για να σε καλέσουν στη πρεμιέρα ή για να προωθήσουν τη δουλειά τους ή να κλέισουν καμία φωτογράφηση.
Χειροποίητα γίνονται σχεδόν όλα στην Ελλάδα ακόμη και αυτά που φαίνονται πολύ επαγγελματικά και στημένα και είμαι σε θέση να το ξέρω από πρώτο χέρι.
Έτσι λοιπόν όταν η Ελένη Μενεγάκη έστειλε εξώδικο σε περιοδικό ζητώντας ασφαλιστικά μέτρα, αντί να τηλεφωνήσει και να λύσει η ίδια το πρόβλημα τότε Χιούστον … έχουμε πρόβλημα.
Αν δεν έχετε πάρει είδηση, να σας πούμε γρήγορα ότι το περιοδικό Hello έβγαλε στο εξώφυλλό του μια φωτογραφία- σχεδόν μουτζούρα μεταξύ μας- από το παιδικό πάρτι της Βάλεριας, της κόρης της Ελένης, όπου κάτι παιδάκια στέκονται μπροστά σε μια τούρτα. Όλα τα πρόσωπα των παιδιών έχουν σβηστεί με πίξελ, αλλά αυτή η φωτογραφία ενόχλησε την Ελένη, που ζήτησε ασφαλιστικά μέτρα. Να θυμίσουμε ότι ασφαλιστικά μέτρα σημαίνει ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία του περιοδικού και μαζεύονται όλα τα τεύχη από όλα τα σημεία διανομής. Το δικαστήριο δεν έκανε δεκτό το αίτημα της παρουσιάστριας, που σε τέτοιες δύσκολες εποχές θα έφερνε σε τρομερά επιζήμια θέση το περιοδικό και όλους όσοι δουλεύουν γι αυτό. Ένα περιοδικό, το οποίο η ίδια Ελένη χρησιμοποίησε πολλές φορές στο παρελθόν σαν όχημα προβολής της δουλειάς της και της εικόνα της.
Αυτή η κίνηση εξόργισε την εκδότρια Έλενα Μακρή Λυμπέρη που έγραψε ένα κείμενο στο site της που τα “χώνει” κανονικά στην Ελένη, αποκαλύπτοντας πιπεράτες λεπτομέρειες, όπως ότι χρειάστηκε να πιέσει πολύ τους ξένους εκδότες προκειμένου να γίνει η Μενεγάκη εξώφυλλο στη Vogue, «μια TV persona άνω των 40 ετών και μη μοντέλο» όπως γράφει χαρακτηριστικά που « αμφιβάλλω αν ήξερε να προφέρει τα ονόματα των σχεδιαστών». Στο ίδιο κείμενο η εκδότρια αναφέρει και την προσωπική της άποψη για την παρουσιάστρια που «βαριέται –ως και τσίχλα μασάει, χωρίς αιδώ, κατά τη διάρκεια της εκπομπής της– και τη μεταδίδει κιόλας αυτή τη βαρεμάρα στο κοινό της. Είναι απλά καθισμένη, μόνιμα απροετοίμαστη, ρεπορτάζ δεν κάνει γιατί δεν ξέρει να κάνει».
Για να είμαστε ειλικρινείς η Ελένη εδώ και πάρα πολλά χρόνια, είναι περιζήτητη στα περιοδικά και όσοι ασχοληθήκαμε μαζί της, το κάναμε γιατί πάντα πούλαγε στα εξώφυλλα και όχι ως χάρη στην ίδια. Περισσότερο η Ελένη έκανε χάρη στο περιοδικό που αποφάσιζε να μιλήσει ή να φωτογραφηθεί για εξώφυλλο.
Υπάρχει μια σιωπηρή σύμβαση που λέει ότι και οι δύο πλευρές επωφελούνται από ένα πετυχημένο εξώφυλλο. Όμως αυτό δεν δικαιολογεί ούτε τα ασφαλιστικά μέτρα, ούτε την σκληρή επίθεση.
Φυσικά και έχει δικαίωμα η Μενεγάκη να προστατεύει την οικογένειά της από την έκθεση και φυσικά έχει δικαίωμα και η εκδότρια να πει την γνώμη της, να βγάλει τα άπλυτα στη φόρα και να διαλύσει τα γύψινα πόδια μιας βασίλισσας.
Όμως σε μια χώρα όπου όλα γίνονται με ένα τηλεφώνημα –ακόμη και τα πολύ σοβαρά πράγματα- κανείς δεν ξέρει γιατί δύο γυναίκες, πρώην γνώστες και ίσως φίλες, αντί να αποφασίσουν να λύσουν ιδιωτικά μια παρεξήγηση, διάλεξαν να το κάνουν δημόσια!