Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής

H ταινία που καθιέρωσε τον Μελ Γκίμπσον, επιστρέφει 30 χρόνια μετά την τελευταία ταινία και με τον Τομ Χάρντι να παίρνει την θέση του πρωταγωνιστή.
Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής



Ύστερα από όσα έχει ζήσει στο παρελθόν του, ο Mad Max πιστεύει πια ότι ο καλύτερος τρόπος να επιβιώσει είναι να περιπλανιέται μόνος. Κι όμως, βρίσκεται όμηρος σ’ ένα οχυρό που το διοικεί ο τυραννικός Immortan Joe, δραπετεύει μαζί μ’ ένα καραβάνι και με αρχηγό μια γυναίκα που θέλει να οδηγήσει άλλες γυναίκες ομήρους στην ελευθερία της Άγονης Γης και εξοργίζει τον Joe, που τους κυνηγά με ολόκληρη την συμμορία του.

Για πολλούς η περιπέτεια του καλοκαιριού είναι οι Εκδικητές, αν μη τι άλλο λόγως της συνεχούς δημοσιότητας της ταινίας. Ωστόσο είναι πολλοί εκείνοι που περιμένουν πως και πως την συνέχεια του franchise του σκηνοθέτη Τζωρτζ Μίλερ, που καθιέρωσε το είδος «μετα-αποκαλυπτικής» ταινίας.

Όχι μόνο επειδή η μυθολογία της ταινίας είναι μεγάλη ή επειδή ο Τομ Χάρντι, η Σαρλίζ Θερόν και ο Νίκολας Χουλτ αποτελούν ένα εντυπωσιακό καστ, αλλά επειδή από τη στιγμή που κυκλοφόρησε το πρώτο trailer, με τις εκρηκτικές σκηνές, όλοι συμφώνησαν ότι έρχεται μια ταινία που θα γίνει σημείο αναφοράς για τα επόμενα χρόνια.

Μάλιστα τα εντυπωσιακά τρέιλερ άγχωσαν ακόμα και τον ίδιο τον σκηνοθέτη, ο οποίος δήλωσε πρόσφατα ότι κάθε φορά που κυκλοφορούσε ένα καινούριο τρέιλερ, ήταν τόσο εντυπωσιακό, που φοβόταν ότι η ταινία θα απογοητεύσει.

Κάτι που με δουλειά σχεδόν 15 χρόνων, φρόντισε να μην γίνει. Η ταινία ξεκίνησε την παραγωγή της το 2001, αλλά ήταν η 11η Σεπτεμβρίου και η πτώση του δολαρίου, που οδήγησε σε παύση. Το 2011 και αφού είχε βρει τον νέο Mad Max στο πρόσωπο του Τομ Χάρντι, πριν καν εκείνος γίνει παγκοσμίως γνωστός στον Σκοτεινό Ιππότη, ήταν έτοιμος να γυρίσει, η παραγωγή μεταφέρθηκε στην Νιγηρία για να ξεκινήσει τα γυρίσματα.

Αλλά δεν είναι καν μόνο αυτά που κάνουν την ταινία ξεχωριστή, η οποία γυρίστηκε ουσιαστικά χωρίς να υπάρχει καν σενάριο. Αντί να χρησιμοποιήσει τους συμβατικούς τρόπους των κειμένων, ο Μίλερ χρησιμοποίησε 3.500 σελίδες εικονογράφησης για να γυρίσει την ταινία. Σε σημείο που η ίδια η Σαρλίζ Θερόν αναρωτιόταν ανά διαστήματα τι γίνεται, ποια σκηνή πρέπει να γυρίσει και τι κάνει σ’αυτήν την ταινία.

Ο αντισυμβατικός Τζορτζ Μίλερ βέβαια δεν σταμάτησε εκεί, αφού έσπασε ένα ακόμα δεδομένο σύγχρονης κινηματογράφησης, αποφεύγοντας εντελώς το CG και γυρίζοντας κάθε σκηνή δράσης, κάθε αυτοκίνητο που αναποδογυρίζει ή εκρήγνυται χωρίς την ασφάλεια green screen.

Κατά κάποιο τρόπο ο Μίλερ γύρισε το Mad Max, όπως θα το έκανε πριν 3 δεκαετίες, άγχωσε λίγο τους πρωταγωνιστές του, τον εαυτό του, αλλά με την βοήθεια του ίντερνετ δημιούργησε μεγάλη ανυπομονησία για το εναλλακτικό blockbuster της χρονιάς.

Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία

Η Ζιλιέτ Μπινός και η Κρίστεν Στιούαρτ έχουν μια έντονη και προβληματική σχέση στα Σύννεφα του Σιλς Μαρία, την ταινία υποψήφια για Χρυσό Φοίνικα το 2014.

Η Ζιλιέτ Μπινός υποδύεται μια ηθοποιό με διεθνή καριέρα, που βρίσκεται στην καλύτερη της στιγμή. Η βοηθός της, Val, την οδηγεί σ’ένα θεατρικό που απογείωσε την καριέρα της πολλά χρόνια πριν. Μόνο που τώρα, αντί να υποδυθεί την νεαρή κοπέλα που αποπλάνησε την διευθύντρια της και την οδήγησε στην αυτοκτονία, θα υποδυθεί την μεγαλύτερη διευθύντρια.

Με μια τόσο απλή ιστορία, η ταινία καταφέρνει να δημιουργήσει μια σχεδόν θεατρική ατμόσφαιρα, όπου η σχέση των δυο πρωταγωνιστριών αποκαλύπτεται μέσα από διφορούμενες ατάκες και η Ζιλιέτ Μπινός παλεύει με τον χρόνο, αλλά και την αποδοχή ότι μοιάζει κατά πολύ με τους ρόλους που υποδύεται.

Η ερμηνεία της Ζιλιέτ Μπινός θα έπρεπε λογικά να ξεχωρίζει στην ταινία, είναι όμως η Κρίστεν Στιούαρτ στην καλύτερη στιγμή της καριέρας της, που εντυπωσιάσε και έγινε η δεύτερη Αμερικανίδα που κέρδισε βραβείο Σεζάρ για την ερμηνεία της.

Δες περισσότερα για σινεμά ΕΔΩ 

 

Tags: