Τι έλειπε από τις υποψηφιότητες των Χρυσών Σφαιρών

Και ποια λάθη των SAGs διόρθωσαν
Τι έλειπε από τις υποψηφιότητες των Χρυσών Σφαιρών



 

Οι Χρυσές Σφαίρες αγνόησαν την Angelina Jolie! Αυτό δεν έχει ξαναγίνει. Βάλε και ότι διόρθωσαν το λάθος των SAG και μοίρασαν υποψηφιότητες στο Selma. Ένα κι ένα κάνουν διόρθωση των προηγούμενων λαθών τους.

Για όσους δεν γνωρίζουν οι Χρυσές Σφαίρες είναι η τελετή βραβείων των Ανταποκριτών ΞένουΤύπου του Hollywood. Είναι η τελετή που άπειροι stars κάθονται σε κυκλικά τραπέζια για ώρες, πίνουν ασταμάτητα, κάνουν pr και βραβεύονται. Για πάρα πολλά χρόνια οι κριτικοί κατηγορούν τις Χρυσές Σφαίρες λέγοντας ότι στην πραγματικότητα είναι αποτέλεσμα του lobbying των παραγωγών. Κι έχουν δίκιο. Στο παρελθόν έχουμε δει τον απαράδεκτο Τουρίστα να κερδίζει υποψηφιότητες, επειδή με κάποιο τρόπο που ακόμη δεν μπορώ να καταλάβω (α, ναι, χρήματα, πολλά χρήματα) βρέθηκαν στην ταινία η Angelina Jolie και ο Johnny Depp.

Οι φετινές υποψηφιότητες όμως δείχνουν ότι προσπαθούν να κάνουν ένα βήμα προς τα μπρος. Γιατί αυτό που είδαμε είναι να κερδίζουν υποψηφιότητες όλες οι ταινίες που εκστρατεύουν γι’ αυτό εδώ και μήνες στα φεστιβάλ και καμία τεράστια εμπορική επιτυχία να μην βάζει το Interstellar στους διαγωνιζόμενους. (το οποίο δεν είναι απαραίτητα καλό).

 

Τι μας άρεσε και τις μας πείραξε;

Το Selma πήρε υποψηφιότητες Α’ Ανδρικού Ρόλου, Καλύτερης Δραματικής Ταινίας και Καλύτερου Σκηνοθέτη, κάνοντας μάλιστα την σκηνοθέτη Ava DuVernay την πρώτη μαύρη γυναίκα που διαγωνίζεται σ’ αυτήν την κατηγορία. Πάλι καλά, γιατί είχα αρχίσει να αγχώνομαι ότι θα το αγνοήσουν εντελώς φέτος. 

 

Για κάποιο λόγο οι Χρυσές Σφαίρες αγνόησαν εντελώς το Unbroken της Angelina Jolie. Το οποίο έπρεπε να βρίσκεται σε τουλάχιστον δυο κατηγορίες. Α’ Ανδρικού και Καλύτερης Σκηνοθεσίας.  Να μια θεωρία: δυο γυναίκες να διαγωνίζονται στην κατηγορία Καλύτερης Σκηνοθεσίας; Ανύκουστο για το Hollywood. Υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να γίνει η Angie το μεγαλύτερο snub των φετινών βραβείων, για να κερδίσει η Ava DuVernay.

Το Fury δεν πήρε ούτε μια υποψηφιότητα. Ευτυχώς. Τα έλεγα και χθες, να μην επαναλαμβάνομαι. Ωστόσο το Fury μπορεί και να είναι από τις πιο επιεικώς απαράδεκτες αμερικανιές που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.

Απουσιάζει ο Christopher Nolan από την Καλύτερη Σκηνοθεσία. Καλό ή κακό δεν έχω αποφασίσει μέσα μου ακόμα, αλλά το σίγουρο είναι ότι σε αντίθεση με τους σκηνοθέτες που μπήκαν όντως στην λίστα, έχει κάνει ένα τεράστιο λάθος με το Interstellar. Το οποίο και φυσικά δεν μπορώ να αποκαλύψω αφού ακόμα βλέπετε την ταινία, αλλά η ευκολία με την οποία έλυσε το πρόβλημα του σεναρίου, είναι ασυγχώρητη. Ακόμα κι αν προηγουμένως έχεις προβάλει ένα αριστούργημα.

Όσον αφορά στα τηλεοπτικά εκεί έχουμε υποπέσει σε άλλα αμαρτήματα.

Για άλλη μια χρονιά απουσιάζει η Tatiana Maslany του Orphan Black, η οποία έχει το δυσκολότερο έργο όλων των συναδέλφων της. Να υποδυθεί τρεις και τέσσερις διαφορετικούς χαρακτήρες. Σοβαρά, είναι η καλύτερη ερμηνεία στην τηλεόραση και την αγνοούν επιδεικτικά από πέρσι.

Θα δώσετε βραβείο στο True Detective όταν υπάρχει το Normal Heart; Το βλέπω να έρχεται από τώρα.

Στην δε κατηγορία δράματος τιμωρείται το Homeland για την πολύ κακή 3η σεζόν του και δεν το βλέπω πουθενά τώρα που έχει παρουσιάσει την 4η και έχει διορθώσει όλα του τα λάθη. Μπορώ να σας εγγυηθώ ότι είναι πολύ καλύτερο από το απαράδεκτα αργό και ανούσιο House of Cards και το The Affair. Ευτυχώς που υπάρχει το The Good Wife στην λίστα.

Τέλος, αφήστε το στις επιτροπές των βραβείων να δώσουν υποψηφιότητες σε σειρές που δεν αρέσουν σε κανέναν. Ο Liev Schreiber πήρε υποψηφιότητα για το Ray Donovan. Για δεύτερη χρονιά! Ανάμεσα στους υποψήφιους, η καλύτερη ερμηνεία έρχεται μακράν από τον James Spader, ο οποίος είναι και ο μοναδικός που δεν παίζει σε σειρά που θες να κλείσεις στο πρώτο δεκάλεπτο της προβολής της.

 

(Μην με ακούτε που γκρινιάζω. Τα βραβεία βρίσκονται εδώ για να έχουμε να λέμε και πάντα θα αγνοούνται κάποιοι και κάποιοι άλλοι θα αναγνωρίζονται χωρίς λόγο).