Ο τελευταίος μήνας του 2014 σίγουρα έγινε πολύ πιο ανατρεπτικός και ενδιαφέρον λόγω του χακαρίσματος της Sony από την Βόρεια Κορέα και μ’αυτά και μ’ αυτά έκανε το The Interview την μεγαλύτερη online επιτυχία της Sony. Από την στιγμή που η εταιρία αποφάσισε να προβάλει την ταινία μέσω γνωστών streaming υπηρεσιών, όπως τα Google Play, YouTube Movies, Microsoft’s Xbox Video και άλλα, έσπασε το δικό της ρεκόρ για online προβολές. Η ταινία αγοράστηκε ή νοικιάστηκε 2 εκ. φορές, το οποίο σημαίνει 18εκ. δολάρια έσοδα για την Sony, ενώ κατάφερε με προβολή σε 300 αίθουσες να βγάλει και 2,8εκ. δολάρια σε εισπράξεις εισιτηρίων.
Είναι προφανές ότι τα νούμερα θα αυξηθούν κάπως στις επόεμνες ημέρες, αν και κάθε online προβολή σημαίνει μεγαλύτερες ευκαιρίες για πειρατικό downloading σε καλή ποιότητα. Το θέμα ωστόσο είναι κατά πόσο θα εκμεταλευτεί αυτήν την συγκυρία η Sony για να προβάλει κι άλλες ταινίες με αυτόν τον τρόπο.
Εδώ και αρκετό καιρό οι εταιρίες διανομής προσπαθούν να βρουν τον κατάλληλο συνδυασμό online προβολής και προβολής στις αίθουσες για τις ταινίες τους. Μάλιστα η ταινία της Veronica Mars, που προήλθε από Kickstarter καμπάνια και χρηματοδοτήθηκε κυρίως από τους fans της σειράς, έκανε ακριβώς το ίδιο, με χαμηλότερα βέβαια έσοδα.
Το ζήτημα βέβαια είναι το εξής. Ότι αν το The Interview χρησιμοποιηθεί σαν παράδειγμα από εκείνους που προσπαθούν να πιέσουν τις ταυτόχρονες online προβολές, είναι πιθανόν να κάνουν αρκετά studios ένα τεράστιο λάθος. Γιατί το The Interview δεν θα είχε καμία απολύτως τύχη στις αίθουσες, την ίδια εβδομάδα που το Into the Woods και το Unbroken έκαναν πρεμιέρα, αν δεν είχε συνδεθεί με τόσες ειδήσεις και σχολιασμούς. Μέχρι και ο Obama σχολίασε την απόφαση της Sony να μην προβάλλει την ταινία στις αίθουσες, ενώ για δυο εβδομάδες σχεδόν καθημερινά διαβάζαμε για το χακάρισμα στην Sony και πως αυτό συνδεόταν με την ταινία. Άθελα τους οι χάκερς έκαναν το καλύτερο promotion στην ταινία, που είχε προβλεφθεί ότι θα βγάλει το πολύ 20εκ. την πρώτη εβδομάδα προβολής του. Θα κατέβαζε κανείς την ταινία αν δεν είχε προηγηθεί όλο αυτό; Το πιο πιθανό είναι όχι.
Κάποια στιγμή στο (όχι και τόσο μακρινό) μέλλον η πρεμιέρα κάθε ταινίας θα μας δίνει δυο επιλογές: να πάμε στις αίθουσες ή να το δούμε στον καναπέ μας online και νόμιμα. Προσωπικά, προτιμώ να μην έρθει ποτέ αυτή η μέρα. Η αίσθηση του σινεμά δεν συγκρίνεται με καμία τεράστια τηλεόραση. Παρόλα αυτά το ζήτημα που πρέπει να λύσουν οι εταιρίες πριν προχωρήσουν σε τέτοια κίνηση, είναι πως θα αντιμετωπίσουν τις πολύ μεγάλες παραγωγές, που κανονικά θα προβάλλονταν σε 3000 αίθουσες.